Jabatan Agama Islam Sarawak

Jabatan Agama Islam

Sarawak

Sinopsis

Menyediakan khidmat pemprosesan perkahwinan anda. Kaunseling rumah tangga dan pelbagai isu berkaitan dengan agama


Testimonial

Bazzuri Binti Mohamad  salam nk tnye pendapat en/pn kalau suami sy bru mmberi duit belanja blan ni & blan lps,rya x de sesen pun bgi pda sy & ank ank apa yg harus sy buat en/pn?adakah sy ptut lporkn tau mminta tuntutn fsakh
Ogos 20

Irnawati Binti Zamri  asalammualaikum.. kmk nk nnyk blh x mn kmk nkh dlok bru kursus
Ogos 12

Baisyiah  assalamualaikum...mek nak tyk...bolehka mek akad nikah dolok..kakya pg kursus kahwin ya..
Ogos 02

Delaila Jamil  As slm...kmk nk nnyk apa yg kmk perlu buat..antara kmk dgn suami mmg dh x da keserasian utk hidup bersama lgi...terlalu berat masaalah yg ditggung...hanya kami berdua yg tahu...pertengkaran stiap hari
Julai 28

Pn Eeda  Nak tahu sekiranya suami hilang tanpa berita .. Perlukah isteri bayar.zakat sendiri dan anak anak ? Apakah hukum sekiranya suami isteri tidak lagi tinggal bersama lebih dari 3tahun tanpa nafkah
Julai 01

Norafika Bt Abdullah  salam .. kmk nk nanyak .. dpt x kmk nkah mke surat branak .. ?? d sbb kmk xdpt mlh ic .kmk xda makbpak agk da . . knek kmk diam dgn urg tua angkat kmk dr serta lahir gk .. kmk xtauk cne tju mak kndng kmk bpk kndng kmk .. kmk d angkat cmya jak .. xda surat akuan ank angkat .. knek umo kmk dah 20 tahun .. gne dgn kusus nkah?? dpat ka kmk nk ambk kusus dgn mke surat brnak jak??? .. sbb kmk xdpt mlh ic .. mklumat mak bpk kmk xda dalam surat ya .. mun kmk nk ke majlis islam kmk blh jumpa sapa utk masalah kmk tok?? sbb kmk xtauk dr cne nk mulakan nk ngurus hal nkah kmk .. ..
Jun 30

Nor Ilyana Daud  Saya mahu berkahwin dengan Ahmad Fedtri Yahya TV3.
Mei 08

Embokmai  saya ingin mendapatkan khidmat kaunseling tolong bantu saya
Mei 08

Laela Agustina..  asslmualaikom.. Nk tny psal sijil kahwin sy.. Apa bole dikirimkan ke alamat sy kat jakarta (indonesia) sy buat semase tahun 2012.. karena mase tu pasport dah habis mase.. Jd sy balik jakarta dlu..
Mac 15

Nuris  Assalamualaikum Minta pencerahan tentang: 1.Apakah hukum sesuatu pernikahan yang menggunakan Akuan Palsu tentang status seseorang individu?(contoh:Lelaki yang sudah berkahwin,mempunyai anak & isteri tetapi mengemukakan Akuan Palsu dengan menyatakan dia adalah duda) 2.Apakah hukum sekiranya keluarga sebelah pihak perempuan mengetahui akan hal ini namun mengambil sikap mendiamkan diri?aAdakah dikira subahat? 3.Adakah pihak JAIS tidak menyimpan/merekodkan setiap permohonan perkahwinan untuk semakan? Terima Kasih
Disember 26

Hana  assalam ..mrek mek n laki mek brgaduh..dlm keadaan marah laki mek mdh "mun kau sik nait moto tok kau bkn bini aku gik" tp mek sik nait moto ngan nya,.soalan mek,jatuh ka talak?
Disember 20

Eyor Binti Jair  asalamualikum .. cik .. boleh kah menikah mengunakan sijil lahir d sbab kan tida ada ic.. saya ada anak.angkat yg di jaga saya dari lahir tp tidak ada hitam putih secara sah mengangkat anak .. skrng umur sudah 20 .. maksalah dia tdak dpt membuat ic ibu kndung dia brasal.wrga ngra indonesia .. dan bapak kndung dia brasal wrgangra malysia .. tp tdk.brkhwin .. skrng kmi tdk tahu d mana dan tdak sma skli tahu d mana dia brada slpas dia mlhrkn dan menyrahkan ank kpda kmi .. saya skluarga sudah buntu memikirkn masalah ini
Disember 16

Nur Qaseh Jata Binti Ajah  Sy saudara baru,ingin bertanya proses kahwin dengan orang asing...
Disember 16

Eyor Binti Jair  dpt kah mun nikah make surat beranak jk sbb ank angkt kmk toq xda ic .. ny d jaga kmk dari lahir dlok .. knektok kmk dah xpat nk ngesan mak ny ..mak ny asal org indon .. bpk ny urg kuching mkslh ny xdpt mlh ic ya sbb makbpk ny xnikah .. kmk dah buntu nk mke mcm ne gk nk mngurus hal ya
Disember 15

Merziela  Bagaimana nak mdapatkan khidmat kaunseling rumahtangga? Adakah boleh terus dtg ke pejabat atau perlu membuat temujanji?
November 06

Misno  Slm. Saya ingin mendapatkan khidmat kaunseling keluarga di Jais, Bagaimanakah caranya?
November 03

Misno  salam. sy ingin mendapatkan khidmat kaunseling keluarga di Jais, bagaimana caranya?
November 03

Siti Awa Bte Ali  Asslmkum..kmk ingin tauk..jika kmk berkahwin di luar Negara superti US.hanya nikah berdaftar,apakah sah di undang2 Islam kta di Malaysia.kmk & Bakal suami ikut agama masing2.trma Ksh..H
Oktober 15

Selina Bt Yusup  check status NASID BIN BAKAR(680329-13-5149)
September 26

Nor  assalammualaikum...kmk mok tyak..mun mok daftar nikah ya mok brapa ari sebelom nikah..n apa juak dokumen yg diperlukan..bab bakal laki mek org johor
Ogos 30

Zara Fifie  plz update new schedule for kursus pra perkahwinan di bintulu sarawak....tq
April 19

Rose  assalamualaikum.. kamek nak nyk, jadual untuk kursus pra perkahwinan 2014, udah ada ka? bab kmk nak daftar ahli..
Februari 10

Eja  aslmkm,ingin tahu apa panduan nikah,yang perlu di hafal apabila kursus nikah@kawin.apakah persoalan yng perlu di hafal untuk kursus nikah @kawin?bintulu sarawak
November 23

Anna  salam...sy nak tahu mcmmana nk daftar kursus perkahwinan????sy berada d sibu
Oktober 31

Sharbirin Bin Samsudin  Ingin mengetahui syarat dan prosedur permohonan berpoligami di negeri sarawak.
Oktober 21

Bunika  as'kum...saya nak tahu lokasi tepat kursus pra perkahwinan yg akan di adakan pada 13&14 september nanti di simpang 3 kuching
September 06

Suriati  salam.... sy & psgn dalam perancangan ingin berkahwin, boleh beritahu apa yg perlu kami lakukan? bila ada kursus? cm ne cek status? tq:)
Julai 19

Intan  ingin mendapatkan khidmat nasihat mengenai rumahtangga
April 07

Fauziah Mohd Ali  tolong saya tertekan sangat sangat
April 04

Siti  Salam.Macamana saya nak check status pasangan saya
Disember 23

Sufian  assalamualaikum.bagaimana nak check status org berkahwin atau belum...kalau boleh pihak tuan email kan kepada saya jawapan soalan yg saya ajukan...terima kasih.
November 15

Aziz Ismail  salam..kamek nak mintak tolong check status khawin[rabicca bt abdul ghafar i/c 770427015158]
November 05

Yan  asalamkum ,mcm mana nak menyemak status pasangan di online(dah khwin @ blm khwin)terima kasih
Julai 28

Fateen Zulaikha  check status kahwin bagi WAN ABDUL KARIM BIN WAN ISMAIL (570812-13-5221) dan pasangannya UTIT BT ALI.URGENT...
Julai 07

Fateen Zulaikha  Salam.Kamek nak mintak tolong check status kahwin bagi pasangan tok.Namanya:WAN ABDUL KARIM BIN WAN ISMAIL dan pasangannya UTIT BINTI ALI.
Julai 06

Noor Fitrilizawaty Bt Borhan  assalamualaikum..kmk mauk pergi kurusus kahwin beramai-ramai.tapi kmk sik tauk bila ada kurusus ya dan masa nya.
Jun 20

Roslie  macam mane kite nak menyemak status pasangan kite di online
Mei 30

Meyja  Assalamualaikum w.b.t. Kenak x ada program kursus pra perkahwinan untuk hujung minggu pun? Nak mohon cuti dalam hari biasa ya ada payah sikit. Boleh tolong?
Mac 11

Eli  kamek non muslim dan akan convert untuk berkahwin dgn bakal suami org terengganu..gine prosedur kamek utk convert,kursus saudara baru dan kursus kahwin?gine prosedur utk kahwin di luar kwsn?
Februari 04

Elia Binti Hasimi  Salam. Bagaimana saya nak mendaftar kursus kahwin?
Januari 25

Nurfaizah  Assalamualaikum, kamek nak bertanya, bakal suami kamek orang Australia dan nya sik pandai fasih bahasa kita. Jadi macam ney nya mok pergi ke kursus kahwin? Adakah nya masih perlu pergi? Terima kasih
April 09

Hantar Testimonial

Hubungi Kami

Alamat

Bangunan Mahkamah Syariah, Jalan Salok
93400 Kuching Sarawak
Malaysia

Pegawai Perhubungan


082-429811
082-258145

Web & Media Sosial

Email

Statistik
hits
15944
album
0%
deals
0
testimonial
41