Majlis Ugama Islam Sabah

Jabatan Agama Islam

Sabah

Sinopsis

Menyediakan khidmat pemprosesan perkahwinan anda. Kaunseling rumah tangga dan pelbagai isu berkaitan dengan agama.


Testimonial

Mohd Fahmee Osman  salam.sya ingin bertanya boleh ka tempah kursus khawin menerusi telefon jak
Ogos 07

Nordi  Assalamualaikum...sya ingin brtnya tuan soal perkhwinan .
Ogos 07

Farida  assalamualaikum saya telah bernikah semula pada bulan sep 2009,tetapi tarikh sebenar daftar nikah saya pada jan 2009,boleh kah saya minta surat akuan daripada pihak tuan untuk urus surat lahir ank sya
Julai 27

Farida  assalamualaikum,bolehkan bulan dalam surat nikah ditukar ?mengikut tarikh nikah sebelum kursus kawin tersebut?
Julai 27

Jevelson  Mw tany klu surat jkm ble ambil surat nikah ka..
Jun 10

Arman  saya ingin benikah semula,,kerana surat nikah sebelum ini tidak berdaftar dengan jhains..dan boleh kan saya mintak surat akuan sementara..untuk pengurusan surat beranak anak saya.
Mei 09

Purchase_viagra  Hello! http://purchase4onlineviagra.com/ , , http://purchase4onlinecialis.com/ , ,
April 28

Cialis_pills  Hello! http://online3pharmacyviagra.com/ , , http://pills3ofcialis.com/ , ,
April 28

En. Muhd  assalamualaikum , hari ni 16/4/2015 pada pukul 3.00 ptg hingga 5.00 ptg sya telah membuat panggilan ke JHEINS,MUIS, SEMUA TAK BERJAWAB.... !!!! MEMANG TAK BUAT KERJA KA??? balik awal ka????
April 16

En. Muhd  assalamualaikum , hari ni 16/4/2015 pada pukul 3.00 ptg hingga 5.00 ptg sya telah membuat panggilan ke JHEINS,MUIS, SEMUA TAK BERJAWAB.... !!!! MEMANG TAK BUAT KERJA KA??? balik awal ka????
April 16

Lagi Insan Bosan Muis  Banyakkn laa kursus kwen..kmi bayar ba tu kursus..susa ba..sdh la kmu lembap mcm sampah!! Sila bnykkn krsus kwen..jgn mkn gaji buta!! Mbabi buta..sy marah ini..kol pejbt pun susa mo angkt..lembap!!!!!
Mac 04

Bosan Jakim  Apasal majlis ugama islam sabah lembap macam sampah?? Kursus kwen pun susah..#memang mundur sblum operasi#
Mac 04

Arbaah Zahari  Saya mengalami masalah ni sudah lama sejak mula2 kawin.keluarga suami saya tidak berapa menyukai saya namun ini bukan sebab besar saya saya mengadu ialah ialah dari hubungan kelamin.tq
Mac 03

Ms Nor  Sy nak tanya bilah ada kekosongan dlm masa terdekat untuk kursus kawin.klu ada untuk bukan sy nak booking sy dgn pasangan.terimah kasih..tel:0178340970
Februari 26

Khalid Nawab  kb080123
Februari 09

Mohd Ridzwan Bin Rosdi  saya berasal dari semnjung,skrg bkrja d sipitang sabah..sy mahu brkahwin dlm mase trdekat.blh bagi sy trikh kursus yg trdekat dan blh boking kn sy dgn psngn sy mlalui online??trima ksih..
Disember 20

Assan  Boleh tahu macam mana nak buat aduan tentang suami bersurang? suami orang cina tetapi tertangkap bercurang dengan perempuan lain.
Disember 17

Hafiz  soalan semua ni tiada jawapan ke?
Oktober 24

Eddy  Salam..sy nk tnya,apakah syarat klayakan hak penjagaan anak jika pasangan bercerai??
Oktober 05

Didie  assalamualaikum..saya s.org mualaf n akn b.kahwin dgn tmn lelaki wrganegara malaysia..bolehkah saya b.kahwin dgn hanya memegang surat lahir sahaja..saya sudah lama menetap d sabah sejak lahir lagi.
September 12

Azie  Asskm.sy nk tya.sy org sbh.dn bekeja disemenanjung..bakal suami pn org semenanjung.sy nk tya.blh ka urusan pernikahan sy urus di semenajung dan bernikah di sabah?sbb wali saya berada disabah?
Februari 04

Shanny  Saya bukan agama islam. Macam mana process berkahwin dengan suami orang yang beragama Islam? Isteri lelaki tersebut tidak mengetahui pasal saya. Adakah saya perlu masuk agama Islam?
Ogos 16

Whoever  JHEAINS KK memang teruk. Mereka menghilangkan 'fail memeluk Islam' seorang mualaf dan sekarang mualaf tersebut tidak boleh berkahwin mengikut jadual. really? Losing a file n causing all d troubles?
Julai 01

Mas  SAYA ADA ADIK IPAR YG INGIN BERNIKAH MASALAHNYA NAMA ATAS KAD PENGENALANNYA BER BINTIKAN ARWAH DATUKNYA..SKRANG DIA INGIN BERKAHWIN BERWALIKN BAPANYA.APA YG PERLU DIA LAKUKAN??
September 12

Gerry  saya seorang warga pilipina,tEtapi telah menetap d sabah sejak lahir..tapi sehingga sekarang saya hanya memegang surat lahir sahaja.Adakah saya boleh berkahwin?Terima kasih
Ogos 29

Azza  askm... sy kahwin 'kampung' pd thn 2008. Sy peluk Islam secara sahnya pd June'09. Anak sulung lahir Dis'08 & anak ke-2 lahir Aug'10. Shingga kini kami blm lg daftar perkhwinan kami. sila bantu sya....
Ogos 19

Kas  Salam,sy nak btnya jika suami sy bkata dgn sy 'kau nak cerai ka' ada kah sy suda di cerai?
Julai 30

Pn. Risma  Assalamualaikum Wr.Wb... Saya telah 17thn berkahwin dan mempunyai 3 org anak ttp sampai sekarang Pihak Muis belum mengeluarkan sijil pernikahan sya, setelah beberapa kali merujuk kpd juru nikah dan...
Julai 11

Marina  salam, suami sy org kl berkahwin dgn org sabah tanpa pengetahuan sy dan tanpa memohon utk berpoligami.madu sy tidak mahu berkongsi.suami byk luangkan masa dgn is3 ke2. sy buntu, suami x nk lepaskan sy
Jun 21

I Confuse  adakah sah seorang lelaki akad nikah berbinkan ayah angkatnya sedangkan lelaki dan keluarga angkatnya tahu yang bapa kandungnya itu masih hidup
Mac 15

Saliha  .saya ingin mnta pandangan apkah yg perlu sy lakukan pd rumahtangga sy dmna.suami sy curang d blkng sy n telah melakukan zina byk kali n sllu tipu sy tuk bccuti dgn prmpuan tu..sdgkan nafkah jrg dbri
Februari 22

Jijie  assalammualaikum,sya ingin bertanya,jika parents(bapa) sya tidak bersetuju apabila sya ingin berkahwin dngn seorg lelaki yg sya plih adakah sya berdosa jika sya ingin brkhwin jga dgn lki itu?
Januari 16

Arianne  salam,mcmn klau skiranya sya hndk brnkh ttpi xdk mbwa wali[bapa]sya brsama?atau blhkh sya bwa adik llki sya sbg gnti bapa sya utk mewalikn sya?
November 29

Rafi  sy berkenan dgn seorang sahabat dari jabatan agama islam sabah.itu sahaja,terima kasih.
Oktober 13

Amrie  Assalamualikum, Apakah testimoni ini mendapat maklumbalas daripada penghantaran e-mail. kerana bila di lihat tiada maklumbalas di sini. kalau ada maklumbalas saya ingin bertanya satu soalan peribadi
Mei 23

Hisyah  asalamualaikum,,perkahwinan sy terlalu banyak pertelingkahan,setiap hari pelbagai masalah yg timbul, kadang waktu sy trauma nak hadapi suami,seperti sy musuh dia, dimana sy harus meminta kaunseling
Mei 06

Nana  askum,saya ingin bertanya..bagaimana untuk saya mendapatkan hak penjagaan anak saya sekiranya saya dan suami bercerai? bolehkah saya mendapatkan hak penjagaan anak sekiranya saya yang menuntut cerai?
April 28

Siti  Assalamulaikum... saya mahu bertanya, bilakah kursus pra perkahwinan akan di adakan di KK untuk bulan april- mei 2011 ni...d mna sy bole dptkn jadualnya?tq
April 13

Nur  salam...tuan/puan saya hendak brtanya apakah maksud cerai taklik? jika sang isteri tidak mengadu walaupun suami ada bertaklik semasa akad nikah,,,adakah talak itu trjadi??
April 07

Adie  slm sjhtra..sya seorg kristian tp dsebab kn bapa sy org islam jd mykad sy bstatus org islam & sy igin mnukar stsus sbagai kristian scara sah tp bgaimana cra ny dan apa yg patut sy lkukan.
Mac 04

Mohd Ridzwan Bin Wong @abdullah  Assalamualaikum,Tuan, Saya sudah memeluk agama Islam sejak tahun 1992 di Tawau,Says belum mengambil sijil tersebut, bolehkah saya mendapatkannya di Majlis Agama Islam Wiliayah Persekutuan Labuan?
Februari 24

Masfizal Bin Shapie  Assalamulaikum... saya mahu bertanya, bilakah kursus pra perkahwinan akan di adakan di KK untuk awal tahun 2011 ni... Beri Testimonial Anda Kepada Majlis Ugama Islam Sabah
Februari 09

Shirly  Tn, mohon nasihat. Saya berhajat utk berpisah dgn suami. Suami mengaku ada perempuan lain & hidup bermadu adalah melanggar syarat prakahwin. Suami tak mahu bercerai. Saya tawar hati utk terus bersama
Februari 05

Norlia  Assalamualaikum..bilakah tarikh2 kursus pra perkahwinan akan diadakan di kota kinabalu untuk tahun 2011?
Februari 03

Nor  Assalamulaikum... saya akan langsungkan perkahwinan dalam bulan mei nanti.. Jadi, saya mahu bertanya, bilakah kursus pra perkahwinan akan di adakan di KK untuk awal tahun 2011 ni.tq
Januari 28

Rafinah  sy suda berkahwin selama hampir 18 thun dn mempunyai 5 org anak. sy ingin menuntut cerai sbb sdah tk tahan dngan sikapnya yg pnas baran dan slalu menuduh yg bukan2 serta mghalau sy dri ruma.
Januari 10

Md Norazlin Abu Kasim  Assalamulaikum... saya mahu bertanya, bilakah kursus pra perkahwinan akan di adakan di KK untuk awal tahun 2011 ni...
Januari 08

Ayie  slm..sy nak tny,sy ada seorg sepupu,dia ada srg tmn lelaki yg bkn berasal dari malaysia..dan tmn llakiny itu bkn bragm islam,hbgn mrk tdk direstui oleh ibubp p'puan, di sini adakah mrk mac blh brkhwin
Disember 29

Liz  Salam.Sy sudah bkahwin selama 17thn.Mempunyai 3 org anak. Kini dlm keadaan TERTEKAN ingin memohon cerai dgn suami krn tidak tahan dgn sikapnya yg mnipu dan berzina dgn perempuan GRO selama ini.
Oktober 11

Ida  sy nk tau,bla & di mana ada kursus perkahwinan yg paling hampir tarikhnya di sabah?
Oktober 04

Wan  Assalamualaikum...... bilakah kursus pra perkahwinan y terawal pd bln ini diadakan....
September 24

Sal  Salam..Nak tau kursus PRAPERKAHWINAN untuk bulan ni bila akan di adakan?
September 18

Wanita  salam. Sya bru bkahwin dlm beberapa bulan lalu.spnjng tempoh itu,sikap suami yg panas brn,pentingkn diri dan suka mnipu makin terserlah. Sya amat tertekan sehingga ingin bcerai dgnnya..
September 17

Ahmad  askum.sy org asal sabah,skg kerja dlm jbtn kerajaan,d KL.Sy ingin brkahwin dgn sorg gadis Sabah,agama kristian.bolehkah pihak MUIS mberi pandangan+nasihat+panduan,brdasarkn undang2 Syariah.Trima kasih
Ogos 28

Jinoh  sebagai suami saya ingin bebas dan membentuk keluarga sendiri. malangnya kehidupan saya dikongkong oleh mertua kerana tidak ingin melepaskan anak kesayangan mereka (isteri saya)dan skrg saya tertekan.
Ogos 27

Dh Mil  Saya berasal dari Sabah tapi menetap di KL.bakal suami saya beragama Buddah,berasal dari Kelantan.Bagaimana proses memeluk agama Islam dan bernikah di Kota Kinabalu?TQ.
Ogos 14

Wawa  Assalamualaikum... Saya mangsa kepada keganasan rumah tangga...suami saya ckp depan gf nya kami da bercerai...smpi permpuan tu hntr sms sm saya...adakah jatuh talak ke atas saya?
Ogos 06

Jamil84  ipar sy brnikah dgn iman bertauliah oleh muis pada 2004 tetapi sehinga sekrg mshi tk dpt sijil nikah , mcmmn nk dptkn sijil nikah...
Ogos 05

Jamil84  saya mempunyai ipar yang terlanjur dengan lelaki bukan islam dan mempunyai 2 orang anak sehingga sekarang dalam tempoh 5thn, mcm mana saya nak buat repot kepada muis
Ogos 05

En. Nas  saya berasal dari johor,merancang akan melangsungkan perkahwinan tahun hadapan bersama pasangan saya yang berasal dari Sabah. Apakah proses pendaftaran yang perlu dibuat sebelum pernikahan berangsung
Ogos 02

Bahri Bin Adap  Saya ingin bernikah di Indonesia. Apakah persyaratan dan dokumen yang perlu saya sediakan?
Julai 06

Babad  sy sorg lelaki berasal dari kelantan yg bekerja di sabah. bakal isteri pula berada di selangor. bagaimana cara untuk saya mendaftar perkahwinan di sabah.
Julai 03

Ryan  sy ingin memeluk agama islam dgn ati yg ikhlas tetapi sy menangadapi kesukaran bila brurusan dgn jabatan agama..sy hanya mengunakan surat beranak..blh ka sy dterima menjdi umat islam..tanpa halangan??
Jun 17

Hani  ppuan yg tljur ngn kwn llkinya sdar ttg ksilpn diri & minta c llki sma2 bjw,c ppuan redha trima llki tsbt tp llki tsbt nk lps tgn je n suruh lpakn. Apa prlu d lkukn jika nk tuntut ikut hukum agama.
Mei 27

Miss Lisa  saya jatuh cinta dalam diam pada saudara angkat keluarga saya. dah cuba utk melupakannya, tapi perasaan semakin kuat. bgmana saya nak beritahu kpd family? takut mereka salahkan lelaki itu. tlg la saya
Mei 07

Ijah  suami sy tlah tlnjur dgn wanita lain sehingga hamil & dia tlh bernikah tanpa izin dr sy.sy nak tahu apakah pernikahan mereka sah & apakah tndkn undng2 yg boleh sy ambil trhdp suami sy & isteri k-2nya?
Mei 05

Saidi  askm..saya nak bertanya..saya ada kwan ingin berkahwin..dia nak berkahwin dgn warga asing indonesia..masalahnya dalam pasport tu nama nya tertulis rita binti rantai..apa syrat nikah scra wali hakim?
April 16

Riana  sy ingin bernikah dgn org bukan tempatan tp tdk tahu bagaimn caranya...krn proses bernikah di malaysia ini menyulitkan pasangan yg ingin mendirikan rumahtangga.boleh berikan maklumat?
Mac 22

Maslia  Sya ingn thu apakah tndkan yg boleh dimbil apabla dpt tau yg suami tlh bertunang secara senyap2 dan ibu mertua serta ipar ikut bersubahat dlm hal ni? Sya terasa dianiaya dan dikianati olh suami sndri?
Mac 19

Sariffah  Saya ingin tahu adakah cara bagaimana mengesan pasangan berkahwin senyap? Jika ini diketahui apakah tindakan yang perlu saya ambil sebagai langkah tidak terus tertipu? Apa beza syariah di WPL dan Saba
Februari 19

Ikmal  sy ingin menikahi teman wanita sy..selalu sy ke sabah melawat die..hbungn kmi rapat..tp keluarga xbenarkn..kalu di semennjung bole ke siam..tp di sabah ad xkelonggaran x?klu bole xnk famli tau
Ogos 24

Hantar Testimonial

Hubungi Kami

Alamat

Tingkat 2 Blok B & , 9 & 10, Blok A, Wisma Muis, Beg Berkunci 103
88737 Kota Kinabalu Sabah
Malaysia

Pegawai Perhubungan


088-219832
088-239415

Web & Media Sosial

Email

Statistik
hits
23242
album
0%
deals
0
testimonial
74