Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan

Jabatan Agama Islam

Negeri Sembilan

Sinopsis

Menyediakan khidmat pemprosesan perkahwinan anda. Kaunseling rumah tangga dan pelbagai isu berkaitan dengan agama.


Testimonial

Hira  macamana saya dapat pengesahan pendaftaran sijil nikah yg berdaftar di negeri sembilan, adakah saya perlu pergi ke pejabat,saya tinggal di KL.
Julai 23

15710meiqing  gucci outlet jordan 11 columbia [url=http://www.marc--jacobs.com][b]marc jacobs hand
Julai 10

Noor Atikah  Assalamualaikum... Macam mne mahu teruskan perkhwinan tnpa wali? Pasangan sy tentera. N family sy taksub dgn bmoh2 n pksa sy ptus tng dgn alasan die bmohkn sy. Kmi da bertunang hampir 5 tahun..
Februari 26

Hasyif B Abu Hassan  Mcm mne sy ni print borang nikah luar negara.ap dokumen yg perlu
Februari 22

Shafiera Zahra Binti Salleh  Assalam..bolehkah saya terus brnikah di jbatan agam? dan apa yang saya perlu lakukan?
Oktober 21

Faizal  Sambungan....dah bertahun tahun sekarang dh nk.masuk anak yg ketiga..kalau perkahwinannya tidak sah anak yg di bin bte dgn nama nya maka berdosa besar la..
Februari 21

Lve  Ajai Artileri mahu agar NEGERI FM kekal sebagai pusat pnaeiaryn yang gemilang dan terbilang agar semua pendengar negeri fm sentiasa menjadikan NEGERI Fm sebagai pusat pnaeiaryn yang terbaik di tanah air (MALAYSIA)dan sentiasa meneruskan integriti kepada semua pendengar NEGERI Fm
Jun 02

Norfazilh Bt Hanarolzaman  Salam..sy b'nikah hmpir 4thn..mslh sy ialah suami selalu minum b'sama dgn bangsa2nya(iban)..kini sy m'nunggu mlhirkn ank yg ke4..pemberian nafkah pun kurang...mslh sy skrg apa yg harus sy lakukan?
April 07

Hasniwati Binti Mohd Ghazali  Salam....sy mahu bertanye mengenai pemasalahan suami isteri yg telah bercerai hamphr 2 tahun.apa yg berlaku pasangan mahu rujuk kembali tetapi tidak m'dapat p'setujuan wali.apakah prosedur yg patut d,
Januari 30

Hasniwati Binti Mohd Ghazali  Salam....sy mahu bertanye mengenai pemasalahan suami isteri yg telah bercerai hamphr 2 tahun.apa yg berlaku pasangan mahu rujuk kembali tetapi tidak m'dapat p'setujuan wali.apakah prosedur yg patut d,
Januari 30

Hasniwati Binti Mohd Ghazali  Salam....sy mahu bertanye mengenai pemasalahan suami isteri yg telah bercerai hamphr 2 tahun.apa yg berlaku pasangan mahu rujuk kembali tetapi tidak m'dapat p'setujuan wali.apakah prosedur yg patut d,
Januari 30

Hasniwati Binti Mohd Ghazali  Salam....sy mahu bertanye mengenai pemasalahan suami isteri yg telah bercerai hamphr 2 tahun.apa yg berlaku pasangan mahu rujuk kembali tetapi tidak m'dapat p'setujuan wali.apakah prosedur yg patut d,
Januari 30

Hasniwati Binti Mohd Ghazali  Salam....sy mahu bertanye mengenai pemasalahan suami isteri yg telah bercerai hamphr 2 tahun.apa yg berlaku pasangan mahu rujuk kembali tetapi tidak m'dapat p'setujuan wali.apakah prosedur yg patut d,
Januari 30

Muhamad Hafiz  isteri sy nusyus dan telah membawa anak lari dr rumah..sy dah cuba pujuk untuk balik tetapi telah dihalang oleh keluarga mertua..nak bt mcm mana sy nak bt
Ogos 28

Ros  saya dah berkahwin dan punya 2 org anak perempuan.Suami saya selalu lepas tangan dalam hal nafkah zahir dengan alasan gaji saya lebih besar darinya.Perlukah saya teruskan perkawinan ini?
Oktober 25

Ayoi  Saya berkhawin lebih setahun dan sudah mempunyai seorang anak.Saya ingin berpisah dengan isteri saya kerana isteri saya memanggil saya 'Oi bodoh'dan suka marah-marah dan menuduh saya yang bukan bukan.
September 22

Zura  salam.saya isteri yg mempunyai 3orang anak yang bersekolah, masalah saya disini ialah suami saya tidak memberi nafkah zahir kepada saya dan anak2 selama 4bulan. Dan hanya saya yg bekerja. Tlg saya.
September 17

Hafis  Saya dh berkhawin 3 thn dn ade 1anak. Masaalhnyer adlh mak mertua. Suke campur urusan rumh tnga saya. Dlm segale hal die yg nk tetapkn. Mcm saye dh hilng hak sebagai seorng suami.
September 09

Iena  saya tlh bekahwin selama 3thn ttp sye tidak percaya suami slps sye baca msg di hp&fb nye.bile kami bbincang dia minta maaf,mngaku salah dia & sye xbsalah tapi smpi skrg dia msih bhubung dgn girl2 dia.
Jun 02

Mahmud Mat  saya telah berumahtangga hampir setahun dan menpunyai isteri yang baik, bertanggungjawab dan mengambil berat , saya yang bersalah dalam banyak hal harap JHEAINS dapat bantu saya menyelesai masalah
April 24

Noorazika Bt Mohd Toha  Assalamualaikum...sy isteri yg dlm keadaan dilema.was2 dengan kejujuran suami.sy ingin minta bantuan jbtn agama islam untuk siasat samaada suami ada b'kahwin lg satu.tlg sy...
April 22

Puteri Ixara  sy ingin membenarkan suami berpoligami tp kl ikutkan kemampuan dia x lyak.ikut nafsu memang layak je.kami ade 4 org anak yg sume dh bersekolah.ape pndapat pihak majlis agama
Mac 28

Mohd Khairul Izzuwan Bin Mustafar  saya telah menduakan isteri saya.akan tetapi saya sudah balik ke pangkal jalan. saya memilih untuk kembali kdp isteri.akan tetapi mertua telah meracuni fkiran isteri.jadi bagaimana sekarang???
November 14

Idayu  saya mahu berkahwin, tp tiada wang, bolehkah jabatan gama bantu kami.
November 11

Saemah  assalamualaikum... saya telah bercerai pada tahun 2004. Nafkah utk anak2 bekas suami saya tak pernah beri. Sudah 3 perintah mahkamah yg sy perolehi. Tapi dia tetap begitu. Apa harus saya lakukan???
Oktober 20

Amir Haji Abdul Rahman  JAINS sepatutnya lebih bersikap proaktif di dalam menangani masalah sosial masyrkat Islam khususnya remaja di NS. Impak/efektivness prgram dan aktvti JAINS tidak menonjol.Masih ditakuk lama..wake up22
September 21

Amir Haji Abdul Rahman  JAINS/MAINS perlu memainkan peranan penting untuk mengambil perhatian kebajikan saudara baru(muallaf) di NS. Ada yang kehidupannya terbiar dan tidak terurus. Jgn biarkan mereka kembali keagama asalnya
September 21

Amir Haji Abdul Rahman  Saya telah melayari website JAINS baru-baru ini, tetapi malangnya saya rasa ia tidak dikemaskini,presentation nya tidak menarik dan tidak banyak maklumat yang boleh diperolehi.
September 21

Nurhil Hidayati  bagai mna cara saya mengatasi suami yang tak punya pendirian,dia lebih suka dengar cakap orang lain dan lebih percya dengan orang lain dari pada saya istri nya sendiri,,dan dia sllu pukul tampa alasan
Ogos 18

Zaidi  assalam ....kom. saya ad megambil seorang beby luar nikah yang ibunya berumur 16tahun .saya nak tahu kenapa ibu si anak ini tak kena tindakan ape2 .kenape?
Ogos 14

Hani  Apa prosedur yg perlu saya buat utk mendapatkan khidmat kaunseling mengenai masalah rumahtangga?
Ogos 05

Hamidah Wahab  as-salam.., saya ingin tanya bagaimana nak buat aduan tentang pasangan bukan muhrim yg tinggal bersama. ini berkenaan jiran saya di senawang. harap maklum.
April 07

Norazila   bagaimana cara untuk saya dapatkan khidmat kaunseling mengenai masalah rumahtangga yang saya hadapi?
Disember 14

Hantar Testimonial

Hubungi Kami

Alamat

Karung Berkunci No. 30
70990 Seremban Negeri Sembilan
Malaysia

Pegawai Perhubungan


06-7620642
06-7620648

Web & Media Sosial

Email

Statistik
hits
20959
album
0%
deals
0
testimonial
33