Jabatan Agama Islam Melaka

Jabatan Agama Islam Melaka

Jabatan Agama Islam

Melaka

Sinopsis

Menyediakan khidmat pemprosesan perkahwinan anda. Kaunseling rumah tangga dan pelbagai isu berkaitan dengan agama.


Testimonial

Nur Ain Binti Abdullah  Assalamualaikum, sy ingin brtanya, suami sy telah menuduh sy whatsapp dgn lelaki lain padahal sy tidak melakukan perkara trsebut.... sebelum ni kami brgaduh brkaitan dgn benda tu jgk... tp kami selesaikn sendiri.... kemudian suami sy trbaca whatsapp sy tanpa sy ketahui hal ini.... pd mase yg sama sy mmg x contact lg dgn lelaki trsebut kecuali hal2 kolej.... esoknya sy desak suami sy hntr sy ke hostel, tetapi dia brkeras tidak mahu hntr sy ke hostel.... sy brperang mulut dgn suami sy dlm sms.... kemudian sy tidak tahan dgn kata2nya, sy keluar dr rmh suami sy tnpa suami sy ketahui keberadaan sy... sy keluar dr rmh suami sy utk ke rmh mak sy dgn menaiki teksi... kemudian sewaktu sy di rmh mak sy, suami sy hntr sms kpd sy \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"bila nk ambil bju2 tu?? Atau suruh boyfriend dtg ambik\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" itu kata2 suami sy..... seolah2 dia sudah menghalau sy dr rmhnya dan menuduh sy blk ke rmh mak sy dgn lelaki lain, padahal sy tidak lakukan smue perkara trsebut..... dan sy rse suami sy telah melafazkn kata2 cerai secara sindiran.... jd apa yg perlu sy lakukan utk masa skrg ini???
Februari 13

Junaidah  Adakah memerlukan saksi untuk menfailkan penceraian?
September 29

Junaidah  Adakah memerlukan saksi untuk menfailkan penceraian?
September 29

Junaidah  Adakah memerlukan saksi untuk menfailkan penceraian?
September 29

Adia  Saye ingin bertanye...suami saye berkawan dgn seorng perempuan dn die mngatakan status beliau ada lh bujang...dn die juga ade mngatakan lgi kepada perempuan lain die dude anak 1 dn saye janda nye.. dn kami telah berpisah...Soalan saye adakah talak bole jatuh kepada saye? Saya ingin tahu kebenaran nya... Bantu saya.. Terime kasih...
September 17

Ayza  Saya sudah mdirikan rumah tangga hampir 12 tahun..malangnya suami x juga bkerja..semua bkaitan keluarga saya yg tanggung..sehingga la skrg kami tnggal berasingan sudah hampir 10bln..nafkah ank dan saya tidak diberi..bagaimana cara utk saya selesaikan masalah ini? Sudah banyak kali kami berbincang utk pulihkan semula.semuanya indah khabar dari rupa..
September 03

Noor  Salam, ketika suami tengah marah dia ada menyebut (aku dah tak nak kan kau lagi) berulang-ulang kali. Adakah talak jatuh ke atas saya.
Jun 23

Mohd Fadlee Bin Mokhtar  masih ada kekosongan untuk menjalani kursus kahwin dalam bulan may ni?
Mei 22

Fatin  salam ..sy Dan pasangan ingin bertanyakn samaada Ade lagi x kekosongan pendaftaran pernikahan beramai ramai pada tahun ini ..harap dpt membantu
Mei 12

Fara  salam.. saya tiada masalah rumah tangga.tapi akak saya.dia sering mengadu pada saya masalah suaminya ada perempuan lain kat luar.apa perlu saya buat? saya perlukan kaunseling untuk akak saya dan suami
April 28

Ain  salam, apakah tindakan yg harus saya ambil apabila rumah tangga sy dihalang oleh pihak ke3 iaitu bapa saya sendiri yg bertegas untuk memisahkan kami . dan membawa saya duduk berjauhan dgn suami?
April 21

Ana  Suami ada terlepas kata (sya akan lepas kan awak) ketika itu dia tengah marah.Apakah jatuh talak pada sya. Wajib ke mualaf meraikan perayaan agama ny dulu sedangkan agamanya sekarang agama islam?
Februari 23

Syazwani  Sy nk btny..urusan tentang juru nikah adkah byaranny sampai rm400..kateny byaran tokadi rm150,saksi 2org byrn lain dan trmsuk byrn adat-adat..smpai minta 6hemblet..bnyak soal mmbuat pengntin gugup..
November 06

Hamzah  Saya ingin menceraikan isteri saya kerana dia tidak menghormati saya dan pemalas. Apa prosedur yang sepatutnya saya ikuti?
Oktober 10

Rozianna  RUMAH TANGGA SAYA DIGANGGU PIHAK KETIGA SEHINGGA MENYEBABKAN SUAMI SAYA BERUBAH DAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB,GAMBAR SERTA SMS DARI PEREMPUAN TU ADA UNTUK MENGHANCURKAN RUMAHTANGGA SAYA.SILA DAKWA
Ogos 20

Ramli Bin Mohamed  Saya telah mendaftar perceraian d mahkamah kerana desakan isteri disebabkan ianya tidak mau dimadu walaupun saya tak jadi bernikah lagi Bolehkah kami mdapat kaunseling terlebih dahulu sebelum bercerai
Ogos 14

Ramli Bin Mohamed  Saya telah mendaftar perceraian d mahkamah kerana desakan isteri disebabkan ianya tidak mau dimadu walaupun saya tak jadi bernikah lagi Bolehkah kami mdapat kaunseling terlebih dahulu sebelum bercerai
Ogos 14

Noridah  Saya telah di madukan melalui pembohongan yang amat lama. Bolehkan saya buat surat akujanji dari suami saya untuk melindungi nafkah untuk saya dan anak-anak. Saya takut, kami akan diabaikan.
April 07

Hantar Testimonial

Hubungi Kami

Alamat

Imarah B, Kompleks Maim, Bukit Palah,
75150 Melaka Melaka
Malaysia

Pegawai Perhubungan


06-2882063
06-2834022

Web & Media Sosial

Sharing is Caring

Email

Statistik
hits
12059
album
0%
deals
0
testimonial
18